Szkolenie - Obsługa lotniskowa pasażera ze specjalnymi potrzebami (30h)
Adresaci oferty:
Osoby dorosłe które ukończyły 24 rok życia.
Czas trwania, liczba godzin kształcenia i sposób jego organizacji:
20.01 - 9:00-17:00
27.01 - 9:00-17:00
30.01 - 9:00-17:00
III piętro, s. 319
Wymagania wstępne dla uczestników i słuchaczy:
Zainteresowanie tematyką szkolenia
Certyfikat:
Branżowy Certyfikat Umiejętności
Opis szkolenia
Cel szkolenia:
Celem kształcenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności związanych z obsługą pasażera ze specjalnymi potrzebami, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki lotniska jako miejsca gdzie odbywa się obsługa pasażera.
Ramowy plan nauczania:.
Temat
1. Wstęp. Plan zajęć.
2. Akty prawne
3. Definicja niepełnosprawności
4. Rodzaje niepełnosprawności i sposoby ich rozróżniania
5. Czego oczekują podróżni? Zasady pierwszego spotkania.
6. Świadomość potrzeby profesjonalnej obsługi oraz zapewnienia pasażerowi poczucia godności. Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
7. Świadomość niepełnosprawności.
8. Bariery z jakimi spotykają się osoby z niepełnosprawnościami: nastawienie, bariery środowiskowe, fizyczne, organizacyjne.
9. Pies przewodnik, jego rola i potrzeby.
10. Sposób postępowania w sytuacjach niestandardowych. Proste komunikaty i reagowanie w sytuacja stresujących.
11. Case Study
12. Weryfikacja prawidłowo przygotowanego przez pasażera sprzętu do transportu (w tym wózków zasilanych bateriami).
13. „Human Factor”
14. Techniki pomocy pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej w przemieszczania się z/na wózek (w tym wąski wózek pokładowy).
15. Pomoc pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej w przemieszczaniu się z/na wózek
16. Sposoby usadzania w samolocie pasażerów z niepełnosprawnością oraz z ograniczoną sprawnością ruchową.
17. Asysta dla osób podróżujących z psem przewodnikiem
18. Sposoby usadzania pasażerów podróżujących z psem przewodnikiem.
19. Eskorta osób niewidomych i niedowidzących.
20. Typy urządzeń ułatwiających poruszanie się oraz sposób postępowania z nimi.
21. Opis działania specjalistycznego sprzętu: schodołaz, ambulift.
22. Przepisy IATA DGR dotyczące akceptacji wózków inwalidzkich zasilanych bateriami.
23. Zasady bezpiecznego boardingu oraz deboardingu pasażerów z niepełnosprawnością oraz o ograniczonej sprawności ruchowej.
24. Pierwsza pomoc (First Aid).
25. Sygnały manualne IATA stosowane przy obsłudze statków powietrznych.
26. Techniki przenoszenia oraz przesadzania osób poruszających się na wózkach.
27. Techniki eskortowania pasażerów niewidomych i niedowidzących oraz obchodzenie się ze zwierzętami towarzyszącymi
28. Znajomość obsługi sprzętu wspomagającego poruszanie się (w tym sprzętu wspomagającego wsiadanie i wysiadanie do samolotu).
29. Sposoby ostrożnego postępowania z wózkami inwalidzkimi oraz urządzeniami ułatwiającymi poruszanie się w celu uniknięcia uszkodzeń w transporcie lotniczym.
Adresaci oferty:
Osoby dorosłe które ukończyły 24 rok życia.
Czas trwania, liczba godzin kształcenia i sposób jego organizacji:
20.01 - 9:00-17:00
27.01 - 9:00-17:00
30.01 - 9:00-17:00
III piętro, s. 319
Rodzaj szkolenia:
Branżowe szkolenie zawodowe.
Wymagania wstępne dla uczestników i słuchaczy:
Zainteresowanie tematyką szkolenia
Sposób i forma przeprowadzenia zaliczenia:
Sprawdzian egzaminacyjny - zestaw pytań.